miércoles, 30 de noviembre de 2011

Irakasleen txanda!

Ikasleei dagokien hainbat aholku eta ariketa proposatu ostean, irakasleei eskainitako atala lantze ezinbestekotzat jo dut. Irakasleak, umeen eredu direnak (eta izango garenak) nola jokatu behar dute? Zein balio transmititu behar dituzte? Zein jarrera izan behar dute? 

Hori argitzeko asmoz, iturri desberdinetatik lortutako informazioa aurkezten dizuet gaurko sarreran.

Eta, irakasleak.. zer?

XXI. mendean, irakaslearen zeregina ez da soilik ikasgai magistralen bidez ezagutza transmititzera mugatzen. Gaur egungo hezkuntzako profesionalek irakasle profil berria sustatu behar dute, aldaketa sozial eta ekonomikoetara egokitzeko. 

Horretarako, beharrezkoak diren konpetentzia emozionalak erabili behar ditu, adimen emozionalaren garapenaren eredu eta sustatzaile den heinean. Egungo gizartean, hezkuntza-komunitateak ezaugarri emozional jakin batzuk eskatzen dizkio irakasleari bere profil profesionalean. 

Irakasleak, eredu emozional den heinean, gizarte-elkarreraginek sorturiko emozioak antzeman eta ulertu ahal izateko, eta bulkadak kontrolatuz emozioak era erregular batean adierazteko ikaskuntza sustatuko du. 
Eta irakaslea, sustatzaile emozional den heinean, giro emozional positiboa sortzeko gai izango da. Giro emozional positibo hori sortzeko, alaitasuna, segurtasuna eta konfiantza transmititu beharko ditu besteak beste, ikasleak erabakiak hartzeko orduan lagundu eta orienta ditzan. 

Ikaskuntza emozional honek adiskidetasun, lankidetza eta elkartasun-loturak eta pertsonen arteko harreman egokiagoak sortzeko eta gizakion elkarbizitza hobetzeko aukera ematen du.

Honekin lotuta, irakasleen inguruko  informazio interesgarria topa daiteke honako liburuxka honetan:




No hay comentarios:

Publicar un comentario